torsdag den 3. oktober 2013

Alternativ burger og improviseret tilbehør til tunsteak.

Midt i alle flyttekasserne skal der også være tid til andet. Og sidste weekend blev tiden brugt ude hos min søster. Vores mor var der også og havde været så sød at medbringe halvdelen af en meget stor rødbede (2 kg ialt) og min søster havde fuldkornsburgerboller i skabet. Så denne burger var oplagt. 

Vi har fundet inspiration til burgerne på linket i bunden af indlægget. Men har selv modificeret den en smule, blandt andet i forhold til fyldet hvor vi også har brugt tomat og agurk. Samt at vi blev enige om at enten ketchup eller mayonaise virkelig sætter prikken over i'et men det er selvfølgelig lidt ekstra kalorier.

I rødebederaitaen har vi udskiftet den græske yoghurt med halv cremefraiche 9% og skyr. Ved ikke om det gør en forskel for konsistens og smag, men fungerede godt for os.

I selve bøfferne har vi brugt 400 g. kød og et helt æg, dette giver nok til 2 bøffer, ville det måske uanset hvad medmindre man vil have en meget rustik bøf som måske er svær at tilberede.

Af samme grund har vi også spist 2 burgere hver.


Så fordi jeg skal have tømt det sidste af min fryser og at jeg havde nogle tunbøffer i den. Blev jeg nød til at finde på noget tilbehør som kunne passe til, jeg står nede i supermarket og googler tilbehør til tun-steaks, virkelig stenet. Anyway kommer jeg ind et sted hvor der står noget med kartofler på panden med forårsløg, længere nede i kommentarene står der noget med peberfrugt og tomat.

Jeg vidste jeg havde alle fire ting hjemme i køleskabet. Så var også en god måde at udnytte hvad jeg i forvejen havde.

Så mit projekt bliver at jeg blander det hele sammen, kartoflerne forkogte. Jeg er normalt ikke fan af varm peberfrugt, men i den her ret fungerede det virkelig godt og vigtigst af alt passede det sammen med tunen.

Inspireret af andre, improviseret sat sammen.


12 dage til jeg skal være ude af min nuværende lejlighed og 29 dage til vi får nøglerne til den nye lejlighed. 22 dage til eksamen er overstået. Countdown! Peace out! <3

Ingen kommentarer: